MijnCapability portal is live – maak een eigen account aan!

11-12-2020

Bij Capability zijn we altijd in ontwikkeling om te kijken hoe het beter en klantgerichter kan. Onze meest recente innovatie is het MijnCapability portaal, speciaal ontwikkeld voor de aangesloten werkgevers.


Sinds begin december 2020 is dit nieuwe MijnCapability-portaal gelanceerd voor de aangesloten werkgevers. Zij kunnen voortaan hierop hun account beheren, berichten versturen,  gegevens up-to-date houden en hun pakket aanpassen of uitbreiden, indien wenselijk. In de toekomst is er ook verzuimregistratie mogelijk*.

In het MijnCapability portaal hebben werkgevers o.a.

  • Inzage in hun overeenkomst met Capability, zo weten ze precies wat ze met ons hebben afgesproken.
  • De mogelijkheid berichten te versturen, welke ook in het account worden bewaard. Wel zo overzichtelijk. Het MijnCapability portaal zorgt er bijvoorbeeld voor dat vragen en/of opmerkingen met betrekking tot facturen van abonnementen goed en op één centrale plek bewaard worden.
  • De optie om relevante stukken en gegevens zelf, in een beveiligde omgeving, te uploaden in het portaal. 
  • De mogelijkheid om ieder kwartaal het aantal medewerkers aan te passen. Zo kan men de in-en uitstroom van medewerkers zelf aanpassen binnen het account en is er inzage in welke gegevens bij ons bekend zijn met betrekking tot de medewerkers.
  • De mogelijkheid om adreswijzigingen door te geven, extra casemanagers of contactpersonen toe te voegen of een pakketwisseling aan te vragen.
  • Alle wijzigingen worden direct doorgevoerd.

De opening van het portaal valt samen met de jaarlijkse medewerkers uitvraag, welke nodig is voor correcte facturatie. Tijdens de activatie van het portaal vraagt Capability de medewerkers gegevens nauwgezet te controleren en daar waar nodig bij te werken. De dienstverlening van Capability wordt namelijk aangeboden op basis van een abonnementsvergoeding voor alle medewerkers die in enig jaar in dienst zijn geweest. Vanuit deze abonnementsgelden worden de noodzakelijke activiteiten bekostigd die door Capability moeten worden gemaakt om verzuimende medewerkers z.s.m. terug te laten keren in het werk. Alleen op deze manier is het mogelijk om de kosten die gepaard gaan met de inzet van verzuimspecialisten (zoals bv. een bedrijfsarts) betaalbaar te houden voor alle aangesloten werkgevers.

Om te zorgen dat de jaarlijkse factuur op het juiste aantal medewerkers gebaseerd is, worden aangesloten werkgevers verzocht om de activatie van het portaal én de opgave van medewerkers vóór 1 januari te voltooien. Wanneer er nog verdere vragen zijn over het portaal of de periodieke facturatie, is extra aanvullende informatie snel en gemakkelijk terug te vinden in de F.A.Q.  Wij zijn ervan overtuigd dat wij hiermee een grote stap zetten om de werkgevers die we van dienst zijn beter te ontzorgen.

Heeft u ons vernieuwde portaal gebruikt en nog vragen, opmerkingen of tips om het MijnCapability-portaal verder te verbeteren? Wij horen het graag!

 

----------

*In de loop van het eerste kwartaal van 2021 wordt het eveneens mogelijk om via het portaal ziek- en herstelmeldingen te registreren. Mits u niet verplicht bent dit via uw verzekeraar te doen én als er geen rechtstreekse koppeling is gebouwd tussen uw HRM software en ons verzuimvolg- en registratiesysteem







Altijd het laatste nieuws van Capability ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Wat voor baas ben jij?