Bij Capability gebruiken we cookies voor statistieken (bezoekersaantallen) en om een goed werkende website te creëren.
Wij gebruiken deze informatie niet voor advertentiedoeleinden. Ga je akkoord met onze cookies? Klik op meer informatie over het gebruik van cookies op deze website.
Akkoord & Sluiten Meer informatie
Hier vind je de meest voorkomende vragen die wij regelmatig beantwoorden. Mocht het antwoord wat je zocht hier nog niet tussen staan neem dan contact op met Capability. Dat kun je o.a. hier doen: Contactpagina
U kunt ons bereiken via:
Zodra er een account voor u is aangemaakt in XpertSuite, ontvangt u een e-mail met een activatielink. Als u op deze link klikt, kunt u vervolgens uw account activeren. Het activeren omvat de volgende stappen:
Om in te loggen op XS opent u een internetbrowser (Google Chrome, Safari, Microsoft Edge, enz.) en gaat u naar de link https://login.xpertsuite.nl/Account/LogOn.
Vanuit AVG/privacy-oogpunt zijn we verplicht om 2-factor authenticatie te gebruiken.
U kunt een e-mail sturen naar xs-helpdesk@capability.nl om uw inloggegevens op te vragen.
Op onze website staat een gebruikersinstructie onderaan de pagina. Als u nog vragen heeft, kunt u deze stellen aan xs-helpdesk@capability.nl of aan uw verzuimmanager.
Als u bent ingelogd in XpertSuite, ziet u op het startscherm een overzicht van lopende trajecten. Door op de naam van de medewerker te klikken, opent u het werknemersdossier. Via het tabblad "Taken" kunt u vervolgens de lopende trajecten van de medewerker bekijken.
Op uw startpagina ziet u rechtsboven de actieknoppen, waaronder de knoppen "Ziek" en "Herstel". Door op deze knoppen te klikken, kunt u uw verzuimmelding invoeren.
Er zijn twee uitzonderingen:
Als uw organisatie een koppeling heeft tussen het HR-systeem en XpertSuite, voer dan de verzuimmeldingen in het HR-systeem in. Via de koppeling worden deze automatisch doorgevoerd in XpertSuite.
Als u verzekerd bent bij Aegon of Felison, dient u uw verzuimmeldingen in te voeren in de Verzuimsignaal (AEGON) of Verzekeringsinzicht (Felison). Deze worden dan via een koppeling doorgevoerd in XpertSuite of Onvia.
U kunt uw medewerkers toevoegen op de homepage onder het kopje "Organisatie".
Zodra een medewerker is aangemaakt in XpertSuite, wordt er automatisch een werknemersdossier aangemaakt. In dit dossier zijn alle gegevens van de medewerker terug te vinden, zoals contactgegevens, dienstverbandgegevens en een overzicht van de verzuimtrajecten. U kunt het werknemersdossier vinden door op het startscherm bij "Dossier zoeken" de naam van de medewerker in te voeren of via de optie "Laatst bezocht".
U kunt in XpertSuite veilig communiceren met uw verzuimmanager via de Dialoogfunctie. Deze functie kunt u vinden onder de optie "Berichten" in het werknemersdossier. Om een nieuwe dialoog te starten, vult u alle gevraagde gegevens in. Zodra u op "START DIALOOG" klikt, krijgen de opgegeven deelnemers een melding om zich aan te melden.
Als u aangesloten bent, kunt u de ziekmelding registreren in Xpertsuite. Als u verzekerd bent bij Aegon of Felison, kunt u de ziekmelding in het verzuimportaal van uw verzekeraar registreren.
U kunt uw ontevredenheid melden bij uw accountmanager of verzuimmanager om hierover in gesprek te gaan. Daarnaast kunt u ons per e-mail bereiken via relatiebeheer@capability.nl.
U kunt een officiële klacht indienen via het klachtenformulier onderaan onze website, genaamd 'Klachtenregeling'.
U kunt direct een overeenkomst afsluiten via onze website. Als u eerst meer informatie wilt of een offertegesprek wilt voeren, kunt u een offerteaanvraag indienen of een e-mail sturen naar relatiebeheer@capability.nl.
Voor niet alle medewerkers heeft u een wettelijke arbo-verplichting. Voor medewerkers waarvoor dit niet geldt, bent u geen abonnementskosten verschuldigd. U hoeft deze medewerkers dan ook niet op te geven als wij u vragen om een overzicht van de in- en uitdiensttreding van medewerkers. De uitgezonderde medewerkers zijn:
• Medewerkers die beschikken over een nog lopende (maximaal 5 jaar na indiensttreding) No-Riskpolis die is verstrekt door het UWV.
Verschillende doelgroepen hebben recht op of komen in aanmerking voor een No-Riskpolis.
• Medewerkers die de AOW-gerechtigde pensioenleeftijd hebben bereikt en nog bij u in dienst zijn.
• Stagiairs met een stageovereenkomst.
Dit betreft uitdrukkelijk stagiairs die geen arbeidsovereenkomst met u hebben. Studenten die een duale leerweg volgen waarbij een arbeidsovereenkomst vereist is, vallen hier bijvoorbeeld niet onder.
U kunt uw overeenkomst beëindigen in Mijn Capability onder 'Mijn contract'.
Als u geen medewerkers meer in dienst heeft, kan de overeenkomst met Capability worden beëindigd. U kunt een reguliere opzegging doen of een opzegging wegens geen personeel meer in dienst. Als u een opzegging wegens geen personeel meer in dienst wilt doen, ontvangt Capability graag documentatie om de overeenkomst buiten de contractuele voorwaarden te beëindigen. U kunt een van de volgende documenten uploaden in Mijn Capability:
• Mededeling intrekking loonheffing (Belastingdienst);
• Nihil loonaangiftes van de afgelopen 3 maanden.
Als u uw bedrijf heeft verkocht of beëindigd, kan de overeenkomst met Capability worden opgezegd. U kunt een reguliere opzegging doen of een opzegging wegens overname of bedrijfsbeëindiging. Als u een opzegging wegens overname of bedrijfsbeëindiging wilt doen, ontvangt Capability graag documentatie om de overeenkomst buiten de contractuele voorwaarden te beëindigen. U kunt een van de volgende documenten uploaden.
U kunt uw verzuimverzekering bij Aegon laten koppelen met het verzuimsysteem van Capability. U dient hiervoor toestemming te geven en de koppeling aan te vragen bij beide partijen. Als de koppeling is gerealiseerd, hoeft u alleen nog maar de verzuimmelding in Verzuimsignaal te registreren, waarna de verzuimopvolging in Xpertsuite plaatsvindt.
U kunt uw verzuimverzekering bij Felison of de volmacht laten koppelen met het verzuimsysteem van Capability. U dient hiervoor toestemming te geven en de koppeling aan te vragen bij beide partijen. Als de koppeling is gerealiseerd, hoeft u alleen nog maar de verzuimmelding in Verzekeringsinzicht te registreren, waarna de verzuimopvolging in Onvia plaatsvindt.
Nee, uw overeenkomst met Capability blijft bestaan, ook als u uw verzuimverzekering bij Aegon of Felison opzegt. De contractuele voorwaarden en algemene voorwaarden van Capability blijven van kracht.
U kunt uw vraag stellen in Mijn Capability of telefonisch contact opnemen met relatiebeheer.
Dit betekent dat het een verrichtingsfactuur is. Dit type factuur wordt verstuurd wanneer er een verrichting is uitgevoerd die niet bij uw pakket is inbegrepen. U kunt de specificaties van deze factuur downloaden in Mijn Capability. Vanwege de AVG-wetgeving mogen deze specificaties niet op de factuur zelf worden vermeld.
Een factuur die begint met een 2 is een aanvullende abonnementsfactuur die wordt gestuurd naar aanleiding van de kwartaalopgave die u heeft ingevuld. U ontvangt deze factuur wanneer er nieuwe medewerkers in dienst zijn getreden.
Een factuur die begint met een 5 is een incidentele factuur die meestal wordt gestuurd naar aanleiding van een interventie of een handmatige factuur door Capability.
Een factuur die begint met een 6 is een abonnementsfactuur. U ontvangt deze factuur aan het begin van het jaar of bij de start van de dienstverlening.
U kunt een bericht sturen via Mijn Capability of een creditverzoek indienen bij Mijn Facturen in Mijn Capability. Dit doet u door op de drie puntjes te klikken.
Het aantal in rekening gebrachte medewerkers wordt bepaald op basis van de kwartaalopgave die u zelf invult. Als deze gegevens niet juist zijn, moeten wij ze aanpassen. U kunt een verzoek tot wijziging indienen via Mijn Capability en hierbij de juiste documentatie toevoegen. Capability heeft documentatie nodig om gegevens en eventuele facturen aan te passen. U kunt bijvoorbeeld een verzamelloonstaat van de desbetreffende periode aanleveren, inclusief alle medewerkers en in- en uitdiensttredingsdata.
Capability hanteert jaarlijkse tarieven. Volgens de contractuele voorwaarden mogen de tarieven jaarlijks geïndexeerd worden. Capability informeert haar relaties hierover voorafgaand aan het aankomende jaar. Mocht dit niet correct zijn, dan kunt u een creditverzoek indienen via een creditnota.
U kunt automatische incasso instellen in Mijn Capability onder Mijn contract. Automatische incasso is geldig voor toekomstige facturen en niet met terugwerkende kracht.
Mogelijk ziet de factuur er anders uit dan u gewend bent van ons. Wij hebben een wijziging aangebracht in de btw-doorbelastingen, waardoor u twee categorieën aantreft op de factuur. Wij hebben een deel van het bedrag vrijgesteld van btw en het deel wat voor 21% wordt doorbelast in twee afzonderlijke bedragen vermeld op de factuur. Deze bedragen bij elkaar opgeteld zijn het bedrag voor de verrichting dat wij u in rekening brengen voor onze uitgevoerde diensten. Mocht u vragen hebben over de factuur, dan kunt u contact opnemen met de medewerkers van Capability voor toelichting via info@capability.nl.
Het inloggen bij Onvia gaat via MijnCapability of via het portaal van Verzekeringsinzicht. Vanuit het menu van Verzekeringsinzicht kan met één druk op de knop worden doorgeklikt naar Onvia. Inloggen gaat automatisch en er is géén gebruikersnaam en wachtwoord benodigd voor Onvia. Rechtstreeks inloggen via de inlogpagina van Onvia is niet mogelijk als je gekoppeld bent aan Verzekeringsinzicht.
De bron van de gegevens komt via MijnCapability of Verzekeringsinzicht. Indien je medewerkers mist in Onvia dien je deze eerst op te voeren in Verzekeringsinzicht. De medewerker wordt dan vervolgens automatisch overgezet naar Onvia.
In het verzuimdossier van de medewerker in Onvia is de knop “nieuw bericht” aanwezig. Je kan hiermee een bericht aanmaken en adresseren aan de verzuimmanager. Het bericht wordt direct inzichtelijk voor de verzuimmanager in Onvia en hij of zij kan deze vervolgens opvolgen.
Indien de verzuimmanager / Capability een actie van jou verwacht ontvang je hiervan een mailbericht.
Je kunt vervolgens inloggen via MijnCapability of Verzekeringsinzicht in Onvia om aldaar de actie die aan jou is toegewezen op te pakken en uit te voeren.
Het uitvoeren van een actie wordt gedaan vanuit Onvia. Je kunt dit doen door eerst via via MijnCapability of Verzekeringsinzicht in te loggen en vanuit daar door te gaan naar Onvia. Hier staan de acties of berichten voor jou klaar met betrekking tot jouw medewerkers. Indien je de actie hebt geopend zijn eventuele documenten hier direct voor jou aangekoppeld. Je kunt er een aantekening kwijt en via de status “gereed” vink je de taak af.
Indien een actie of bericht reeds is uitgevoerd of gelezen, kun je deze informatie altijd terugvinden in het dossier van de medewerker. Je kan het dossier openen via het menu medewerkers in de menubalk van Onvia.
Selfservice is het mechanisme wat wordt gebruikt door Capability om informatie met de medewerker te delen. Selfservice is een mechanisme, waarbij de medewerker via een beveiligde link de informatie kan ophalen. Om Selfservice te kunnen gebruiken is het van groot belang dat het mailadres en mobiele telefoonnummer van de medewerker is gevuld en kloppen.
Vanuit de selfservicepagina kan een document worden aangeboden. Indien de medewerker deze niet kan openen heeft dit vaak te maken met een pop-up blokkering die is ingeschakeld en de pop-up waarin het document wordt geopend blokkeert. Indien een document gedeeld wordt van een bestandsformaat wat niet ondersteund wordt door de telefoon, kan ook dit een oorzaak zijn dat deze niet kan worden geopend.
Indien de medewerker de SMS niet ontvangt is waarschijnlijk het mobielnummer van de medewerker in Onvia niet juist gevuld. Deze dient dan te worden aangepast in Onvia.
Als de medewerker de actie vanuit selfservice niet uitvoert of niet tijdig uitvoert, wordt de verzuimmanager hierover geïnformeerd via een bericht en kan actie ondernemen.
Indien de medewerker aangeeft dat deze de oproepbrief of terugkoppeling niet heeft ontvangen kan het zijn dat de mail bij de medewerker in de ongewenste mail / spam is terechtgekomen, dan wel dat de gegevens van de medewerker (mailadres) niet juist zijn gevuld in Onvia, waardoor deze niet zijn aangekomen.
De mailtjes die je ontvangt vanuit ons verzuimsysteem Onvia Verzuim worden verstuurd namens het mailadres no-reply@onvia.nl Je kunt de mails die vanuit hun worden verstuurd zien als vertrouwde mails.
Let op: Onvia checkt of er een mailadres en mobielnummer aanwezig zijn. Onvia checkt niet voor jou of het mailadres of telefoonnummer goed is gespeld. Wees hier dus zelf secuur in.
We maken gebruik van het systeem Onvia Verzuim van de leverancier Onvia. Onvia is al jaren een gerenommeerde leverancier van verzuimapplicaties en is ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd. Middels deze certificeringen hebben zij geborgd dat zij een passend managementsysteem voor informatiebeveiliging hebben geïmplementeerd en dat deze periodiek door een externe wordt gecontroleerd. Als Capability hebben wij een verwerkersovereenkomst en mantelovereenkomst afgesloten waarin wij minimaal alle afspraken die wij met jou hebben gemaakt hebben geborgd.
Onvia heeft haar data en servers ondergebracht in de datacenters van Serverius in Dronten en Meppel. 100% Nederlandse grondgebied waar alle data wordt opgeslagen. Door middel van de redundante uitgevoerde omgeving is de beschikbaarheid conform de gestelde eisen vanuit Capability voor je geborgd.
De data in Onvia wordt volledig conform geldende wet- en regelgeving opgeslagen middels encryptie.
Onvia zorgt voor de back-up van alle ingevoerde gegevens en het beveiligd bewaren van deze informatie.
In Onvia hebben wij de bewaartermijnen ingericht conform de geldende richtlijnen vanuit de AVG. Hiermee bewaren wij de gegevens niet langer dan strikt noodzakelijk en sluiten wij aan bij de grondslag en doel van de verwerking die wij uitvoeren.
In de inrichting van Onvia Verzuim hebben we alles zo ingericht voor de dienstverlening voor jou als werkgever dat wij dit conform de AVG kunnen uitvoeren.
Onvia is gekoppeld aan een medische blacklist. De invoer van medische termen in het verzuimdossier van de werknemer is conform de AVG niet meer toegestaan. Indien je een medische term gebruikt is het niet toegestaan om de data op te slaan. Je dient in je bewoordingen géén informatie over de medische achtergrond van het verzuim van de medewerker vast te leggen.
De verzekeraar heeft géén toegang tot Onvia. Je voert de benodigde informatie t.b.v. de verzekeraar in Verzekeringsinzicht van Felison in en/of levert deze zelfstandig via bv de arborapportage van Onvia aan bij de verzekeraar.
De Qragt Balanstest en de daaruit voortkomende tips zijn gratis. Vanuit de Balanstest geven we medewerkers daarnaast ook advies over activiteiten die zij kunnen inzetten om op korte termijn gesignaleerde problemen op te lossen. Dat zijn veelal korte of middellange interventies. Aan deze activiteiten zijn soms kosten verbonden, maar Qragt heeft ervoor gezorgd dat de prijs geen drempel hoeft te zijn om er gebruik van te maken. Het kan bijvoorbeeld ook een interventie betreffen die vanuit de basisverzekering vergoed wordt, zoals bij de Gecombineerde Leefstijl Interventies het geval is. Wanneer er sprake is van kosten kan een medewerker er voor kiezen om het zelf te betalen of om de aanbevolen activiteiten aan zijn/haar werkgever voor te leggen.
Mijn Capability is het portal voor de administratie van uw overeenkomst met Capability. In dit portaal kunt u uw overeenkomst, facturen, bedrijfsgegevens en communicatie met Capability beheren.
U kunt een account aanvragen door uw contactgegevens, functie en bedrijfsnaam door te geven aan relatiebeheer@capability.nl.
U ontvangt een e-mail om Mijn Capability te activeren. U dient de 5 stappen te doorlopen en kunt daarna inloggen op Mijn Capability.
Op het inlogscherm van Capability staat ‘wachtwoord vergeten’. Met behulp van deze functie kunt u uw wachtwoord herstellen of een nieuw wachtwoord aanmaken.
Vanuit AVG/privacy-oogpunt zijn wij verplicht om 2-factor authenticatie in te stellen.
Capability houdt graag haar gegevens up-to-date. Als relatie en werkgever heeft u hier zelf ook een rol in door de gegevens regelmatig bij te werken. Door middel van een kwartaalopgave kunt u binnen 2 minuten de gegevens bijwerken. De dienstverlening van Capability wordt aangeboden op basis van een abonnementsprijs per medewerker. De prijsstelling van onze abonnementen is gebaseerd op een collectiviteitsbeginsel. Als werkgever betaalt u een abonnementsvergoeding voor alle medewerkers die in enig jaar in dienst zijn geweest. Gedurende een jaar treden er medewerkers in- en uitdienst.
De medewerkers die in een kwartaal in dienst treden, worden vervolgens aan u in rekening gebracht vanaf het daaropvolgende kwartaal tot het einde van het jaar. U hoeft dus niet voor medewerkers die later in het jaar in dienst treden de volledige jaarlijkse abonnementskosten te betalen. Voor medewerkers die gedurende het jaar uit dienst treden, betaalt u wel de volledige jaarlijkse kosten. Dit is om de abonnementskosten beheersbaar te houden voor alle aangesloten werkgevers.
Vanuit het totaal ontvangen bedrag aan abonnementsgelden worden de noodzakelijke activiteiten bekostigd die door Capability moeten worden gemaakt om verzuimende medewerkers zo snel mogelijk terug te laten keren in het werk. Alleen op deze manier is het mogelijk om de hoge kosten die gepaard gaan met de inzet van verzuimspecialisten (zoals bijvoorbeeld een bedrijfsarts) betaalbaar te houden voor alle aangesloten werkgevers.
Bij de kwartaalaangifte wordt gevraagd naar de wijzigingen in het aantal medewerkers gedurende het desbetreffende kwartaal. In het eerste veld vult u het aantal medewerkers in dienst in, en in het tweede veld het aantal medewerkers dat uit dienst is gegaan. Als er geen wijzigingen zijn, vult u het cijfer 0 in.
Dat kan natuurlijk gebeuren. Om de gegevens te corrigeren, kunt u een bericht plaatsen in Mijn Capability met bijbehorende documentatie. Capability heeft documentatie nodig om gegevens en eventuele facturen aan te passen. U kunt de volgende documenten aanleveren in Mijn Capability:
• Verzamelloonstaat van de desbetreffende periode, met alle medewerkers en hun in- en uitdiensttredingsdatum.